18 de setembre 2007

AIXÒ NO POT SER


Una amiga va anar al CAP a demanar hora per la revisió ginecològica anual... I li van donar un paper perquè hi tornés al febrer de 2009 per demanar hora pel maig de 2009... ????...
Ella va preguntar si és que s'estaven confonent i volien dir febrer de 2008 per maig de 2008.
I li van contestar que no. Que "és que portem una mica d'endarreriment"...
UNA MICA?????!!!!!
En més de l'any i mig que falta pel maig de 2009 a la meva amiga li podria haver passat de tot. Per alguna raó es tracta d'una revisió anual, no? I, a sobre, sembla ser que et donen el paperet perquè no figuris a les llistes oficials i, per tant, les famosíssimes "llistes d'espera" no siguin tan dramàtiques...
No sé... ho trobo demencial. En sé molt poc de salut pública com per poder-m'ho explicar amb arguments sòlids però em ve el cap el dèficit de metges, les poques hores que fan els que ja hi ha, etc. Algú m'ho pot explicar? Perquè, senzillament, el que més em ve al cap és que això no pot ser...

6 comentaris:

Núria ha dit...

La veritat és que si, és una veritable VERGONYA!! A mi a l'abril també em va passar el mateix, vaig trucar-hi per demanar l'hora de revisió anual i em van dir que si no tenia cap problema, ja estava revisada fins al 2008. Em vaig discutir amb la senyora del telèfon perquè se'm va posar borde (em va veure jove i ja se sap...). I li vaig dir que si jo anava al metge era per saber com estava, i que de dos anys en dos anys, les coses canvien molt i els problemes poden sorgir en un mes!
Molt penós, la veritat...

Gatxan ha dit...

O sigui, que aquestes coses no només passen a Barcelona? Jo em pensava que aquí pringàvem el doble per massificats...

Exacte, Núria, a mi el que em sembla més greu és auqesta negligència: si et trobes bé no cal que vinguis... ???!!!!... Què???!!!! Demencial, de veritat.

Anònim ha dit...

i quan no et trobes bé també t'ho fan...
Fa 8 anys, quan jo en tenia 22 de la nit al dia em vaig quedar sense la regle. Vaig deixar passar un parell o tres de mesos per si era alguna retard o alguna alteració per alguna cosa. No em venia i com tenia parella estava amb el neguit de no quedar-me embarassada, així que cada dos per tres comprant test d'embaràs.
Al final vaig a anar al meu metge de capçalera i van comprovar oficialment que la falta de regla no sigues per un embaràs... No hi havia embaràs, però tampoc em van dir que no em pugues quedar embarassada (clar, perquè si no hi ha regla ja aprofites ;p).
El metge de capçalera em va derivar a la ginecòloga i em van donar hora pel cap de 6 mesos... jo vaig flipar.
Li vaig dir al meu metge que jo no podia estar sis mesos sense saber que em passava i perquè de cop i volta havia deixat de tenir la regla... la contestació va ser que com podien haver-hi molts factors doncs que no era urgent.

Solució: anar a un ginecòleg privat i, on després de fer-me al mateix moment una ecografia, vaig descobrir que tenia ovaris poliquístics i que molt probablement era una alteració hormonal que em va deixar sense regla. 25.000 pts que em va costar la broma... em vaig quedar molt més tranquil·la i el mateix ginecòleg privat em va dir que no em preocupes i que li portes la ecografia a la meva ginecòloga quan em toques.
Com es diu... entre pitos y flautas un any sense regla, amb el risc de no saber si en algun moment em podia quedar embarassada (ja que el meu cos podia començar a ovular en qualsevol moment)... i un any, perquè mig camí ja l'havia fet amb el metge privat... si tinc que esperar a que em facin la eco a la seguretat social encare estaria sense la regla i es que me la van tenir que provocar químicament.

Gatxan ha dit...

Osti, Miskah... Veus? per aquest tipus de coses és perquè m'estava queixant... Ho trobo fortíssim! T'estàs un any sense la regla i, res, ja t'espavilaràs... Quins collons!!! Jo hagués fet el mateix que tu: tirar pel dret i anar-me'n a un privat. Et costa una pasta però, com a mínim, saps que no tens càncer d'ovaris o quelcom similar...

Isa ha dit...

Ara les revisions ginecològiques es fan cada 3 anys, ho posa en un cartell ben gran a les sales d'espera!
Malgrat tot, jo he demanat revisió fa poc i me l'han donat pel mes que ve, en total crec que un parell de mesos de demora, a un CAP de Barcelona. El noi del taulell em va dir que ara les revisions les feien les llevadores però igualment tinc cita amb el ginecòleg el mateix dia per portar-li uns resultats. Potser ha estat mala sort...
I sempre que he tingut qualsevol tipus de problema m'han atès de seguida, en Barcelona i La Seu d'Urgell, els dos llocs on he anat al metge.

Roseta ha dit...

Hola:
el servei català de la salut jajaa. Aquest estiu la meva filla de 20 anys va a visitar-se al metge de capçalera i li diu: ja et fas els controls ginecologics i ella li contesta m'han d'avisar i el metge super atent li diu haveure ja que miri. T'han avisat? no ,ell li respon veig que tens visita per al 2207 i la meva filla li diu queeeeeee .Rapidament el metge deuria pensar grgrrrr aquests ordinadors per no dir ... jajaja.