18 de juny 2007

LLIBRES, LLIBRES, LLIBRES!!!!



Dissabte vaig anar a Correus a buscar l'última caixa de llibres que havia comprat a Amazon... Oooohhhhhh! 7 llibres nous per estar moooooooooolt entretinguda!!!! Que bé, que bé! Tot el que no m'agrada comprar roba, m'encanta comprar llibres... I llegir-los! jejeje!


Ara n'estic llegint un del Henning Mankell, El retorn del professor de ball. M'agrada molt aquest autor. Té una sèrie de llibres policíacs, protagonitzats per un poli atípic, en Kurt Wallander, que estan molt bé. Mankell és suec i situa l'acció a la zona sud de Suècia, a Escània. El més interessant dels seus llibres és que sempre parteix de lo "horrorosos" que són els crims que en Wallander investiga. Vull dir que té una actitud moral. En molts llibres de polis i assassinats el crim és quelcom fred. Un fet a investigar i resoldre. En els llibres d'en Mankell hi ha un anàlisi constant de la violència i de l'evolució de la societat sueca. I, sense fer-se pesat!!!! A més, els arguments estan ben resolts. Tot quadra. En fi.. que estan molt bé.


El llibre que m'estic llegint ara no és de la sèrie d'en Wallander tot i que també és policíac. També hi ha un assassinat a resoldre. En aquest cas, l'assassí comet el crim com a venjança pel passat nazi del mort. Amb aquesta excusa, el llibre planteja que a Suècia, com en molts altres països europeus, el nazisme va tenir un nombre significatiu de seguidors i un parell de partits polítics... I que aquesta és una realitat que s'ha intentat oblidar i/o amagar... Que després no s'ha volgut admetre, reconèixer i lluitar-hi en contra. I que aquesta realitat es troba en els origens dels moviments racistes i xenòfobs actuals dels que Suècia, que nosaltres ens pensem que és un oasi de pau i solidaritat social, no se n'escapa...


En fi, que els llibres d'en Mankell són d'aquells que fan pensar sense ser pesats, avorrits o pedants...


Els llibres que m'he comprat a Amazon, però, ni tan sols són dels que fan pensar...jejeje! Ja ho veureu a la barra lateral però he tornat a les "andades"... M'he comprat alguns bodrios d'aquells d'encefalograma pla que van tan bé amb la calor de l'estiu!!!! Aquesta vegada no n'hi ha cap de la Jennifer Crusie però imagineu-vos que un dels que m'he comprat es diu "All U Can Eat"... I un altre "... and Able"... juas, juas!