21 de juny 2007

FAMÍLIA



Us porteu bé amb la vostra família? Hi esteu còmodes? Us agrada fer coses amb ells? Feu activitats vàries a part de les comilones familiars habituals? En fi, veieu la vostra família com quelcom més que una obligació o un maldecap?

Jo no.

Jo tinc molt poca família i no he gaudit mai d'ella. Ni en gaudeixo ara. Sempre els veig més aviat com una obligació o una preocupació. Faig amb ells les coses estrictament necessàries. Això no vol dir que no m'hi porti bé, eh? Me'ls estimo i no tenim bronques ni coses rares. Ens portem bé. Però res més. No fem coses junts. No m'agrada estar amb ells més enllà de les coses que habitualment es fan en família. No sé... Ho enteneu una mica? Sóc una "desapegada"!

Si sou uns grans creients en el valor de la família segurament pensareu que això és una mica trist. Jo penso que és fruit de les circumstàncies. Ni trist ni no trist. És el que hi ha. Sincerament, penso que hi ha situacions molt pitjors en moltes famílies que, en teoria, estan molt més unides. No parlo ja de coses bèsties com els maltractaments o els abusos sinó de membres d'una família que es porten a matar, de situacions de celos, traumes varis, pares o mares absents, etc.

El tema de la família el Mico i jo el vivim de forma molt similar. La diferència? Doncs que jo a vegades penso que si tinc fills i una família pròpia voldria quelcom menys "desapegat" del que he viscut jo. El Mico diu que serà el que surti. Jo crec que pensa que l'apego és un rollo. També podria ser que de dos "despegats" sigui impossible que surti una família minimament unida... juas, juas!

En fi... Us preguntareu a què ha vingut aquest post. Doncs que una amiga meva resulta que prefereix fer la revetlla de Sant Joan amb la seva família en comptes de fer-la amb els seus amics... Ep! Molt respectable, eh? Però sorpenent... La mateixa sorpresa que m'emporto cada vegada que algú em diu que se'n va de compres amb sa mare, que prefereix fer el sopar de cap d'any amb la família, que se'n va de vacances amb la família, etc.

1 comentari:

Joana ha dit...

Jo tinc una família molt grna, però de "nom", tinc una molt bona sintonía amb 3 dels meus germans, de 8 que som, la resta... fatal.
Molts dels meus amics m'han ajudat i animat molt més que la família directe.
Un petonet.