28 de març 2007

CHECK - LIST: LA JEFA I JO

Ahir vaig haver de faltar al curro per anar a l'enterro del pare d'un amic. Fins aquí dolorós i trist. Habitualment aquest és un d'aquells temes que a l'empresa ni tan sols es discuteixen. S'hi ha d'anar i punto. Ningú et diu res, ningú et diu que no i la recuperació d'hores només es planteja si és un moment de moooooooolta feina.

El que passa és que l'empresa i la jefa no sempre coincideixen... Així, tot i que no va tenir els ous de dir-me que no podia anar-hi o de posar-me mala cara de forma expressa li va pillar una mala hòstia de campionat. I tinc una aposta amb el Mico: jo dic que a partir d'avui m'ho farà pagar, ell diu que a veure si és veritat. Per això, són les 9.04 del matí i estic deixant constància del que crec que passarà. Aquí va la check-list:

1. Trucada terrorista. La jefa arribarà a les 9.30h - 9.45h i tot just arribar em trucarà: "Gatxan, ens hem de reunir, miro els mails i et truco". Tot això en un to gèlid.

2. 11.00h - 11.30h (com a mínim) reunió. Lo de mirar els mails li haurà durat mig matí i em tornarà a trucar o em vindrà a buscar: "Som-hi?". També en un to gèlid. Ah! Preguntarà si tenim sala de reunions reservada i li diré que no perquè jo l'havia reservat a partir de les 10.00h i fins a les 10.30h, per exemple. Aquí es putejarà un huevo però no podrà dir res perquè, clar, qui s'haurà despistat és ella.

3. Entrarem a la reunió i em dirà: "Gatxan, estic una mica preocupada perquè.... bla, bla, bla". A partir d'aquí farà insistència en la necessitat de començar a millorar/incrementar el ritme de treball perquè se'ns ha girat molta feina i sembla que no arribem als terminis, bla, bla, bla... És a dir, no em fotrà bronca per haver marxat ahir però ho tractarà com si fos un problema de productivitat..

4. Com a represàlia per tot plegat, em plantejarà terminis de lliurament interns (jo li hauré de passar coses i ella les haurà de corregir/validar) molt justos. Cosa que m'obligarà a fer més hores. Fijo. És a dir, hauré de recuperar les hores d'absència sense que ningú ho digui oficialment.

I més o menys això és tot. Consideracions addicionals? Doncs que la tia porta tanta mala llet al cos perquè un dia d'aquests fa anys i ja va pels 40 llargs... I que jo tinc algun recurs per "desarmar-la" en alguns dels punts del check-list però avui no l'utilitzaré. Es tracta de veure fins a on arriba la col·lega.

Us mantindré informats. Mico, allà vamos!