25 de maig 2009

EL QUE SEMBLA EL PRINCIPI D'UNA LLARGA AMISTAT

L'Anna em va preguntar què tal l'Èlia i la Saigon i jo crec que la foto descriu el que sembla que podrà ser una llarga amistat....


Però no sempre ha estat així, eh? L'arribada a casa de l'Èlia va ser un xoc per la Saigon. Al principi, no s'hi volia ni acostar. La nena li feia por. En serio. Quan vam arribar a casa, la va olorar una miqueta, es va acollonir i va estar-se tres o quatre dies que s'estava a l'altra punta de pis.... No en volia saber res. A nosaltres ens va sorprendre molt aquesta reacció. Esperàvem que agafés celos o bé, que volgués estar-hi tota l'estona a sobre, ja que la Saigon és una gata molt xafardera i sempre vol estar enmig del meollo. Doncs aquesta vegada, no. Feia una cara de poker i d'acollonida, pobreta... Sempre diuen que els animals saben o intueixen que tu estàs embarassada... Doncs jo crec que a la Saigon la vam pillar en boles. Ves a saber què es pensava que era lo de la panxa que havia estat creixent durant 9 mesos! En fi...

Al cap de 3 o 4 dies va començar a mostrar més interès. Però sempre des de la distància. Era ben bé com si sabés que l'Èlia era una cosa molt i molt delicada i només se li acostava una miqueta per olorar-li el cap, o un peu o... Mai va semblar que volgués passejar-se-li per sobre o bé que anés a esgarrapar-la o vés a saber què. La tractava (i la tracta!) amb una cura immensa. I el més curiós: la Saigon passava bastant de l'Èlia però quan l'Èlia es posava a plorar "a grito pelado", la Saigon s'aixecava d'on sigui que estigués, s'acostava a l'Èlia, se li asseia al davant, inclinava una mica el cap i se la mirava amb cara de preocupació. Del pal "però què et passa? estàs bé?". I així fins avui. Mai, en cap moment, ha intentat esgarrapar-la o fer-li alguna cosa. Com a molt, s'hi acosta, l'olora, se la mira... Mai ha volgut jugar amb les joguines de l'Èlia, és com si sabés que no són per ella. En definitiva, fa de germana gran.

I l'Èlia? Doncs al principi, passava mooooolt de la Saigon. Ni se la mirava. Amb el Mico fèiem la conya de que caldria pintar la Saigon amb esprais de colors perquè la nena li fes una mica de cas. Ara bé, fa cosa d'un mes o així l'Èlia es va adonar de l'existència de la Saigon i ara li fa mooooolta gràcia. Quan la Saigon va amunt i avall, l'Èlia se la mira amb cara de: "per què aquesta cosa peluda té tanta mobilitat i jo no???? eh???". I a vegades la crida. La veu passar i comença a fer-li veus i a cridar-la. I quan l'acostem a la Saigon sempre vol tocar-la i agafar-li els pèls....

I dic jo que la Saigon ja es pot anar preparant. Que quan l'Èlia camini o gategi, se li haurà acabat la pau... Pobrissona, que no sap la que li ha caigut a sobre!!!! Perquè l'Èlia és una bitxa... Sort que encara li quedarà lo d'enfilar-se als mobles... En definitiva, doncs, això sembla que serà una llarga amistat!!!!

3 comentaris:

Ann ha dit...

m'encanta la foto!
m'ha fet molta gràcia això de que 'a la Saigon la vau pillar en boles' XD!
jajaja
veus que bé, me n'alegro molt que sigueu una família 'ben avinguda'.
molts petons gatxan!

Gatxan ha dit...

És que la Saigon no és que sigui la gata més llesta del món, precisament. És maja i carinyosa però... ejem... llesta més aviat no. Per això, i sobretot vista la primera reacció que va tenir, jo crec que no tenia ni idea de la que se li queia al damunt. Pa ná, vamos.

Ja m'explicaràs quina cara hi posen l'Ot i el Mad quan us toqui a vosaltres, eh?? jejeje!

Miskah ha dit...

M'has recordat al Martí i les meves gates. Tens raó en que la Saigon no sap el que li espera.
El meu, quan va començar a caminar, les meves gates no tocaven el terra. Quan potser estaven estirades al sofà i ell les veia, ja havien descansat prou.
Me'n recordo que la més valenta, la Dana, la que aguantava amb "más coraje" hem mirava com dient "si és la teva cria com és que el tinc que aguantar jo?!?!?" i sempre acabava marxant abans de ser xafada o estirada dels pels. La Miska era molt més cagueta, només que sentis que caminava cap a on era ella sortia per potes i ja no la tornaves a veure fins unes quantes hores després.
El que van arribar a patir, probretes... Ara, amb el temps, en Martí se'n recorda de molt tard en tard de que hi ha gates, però vamos, que la Dana ha estat forçada més d'un cop a caminar sobre dues potes per tota la casa i ha aguantat estoicament.