06 de maig 2008

CRÒNICA PORTUGUESA


4 dies al nord de Portugal. Ruta? Porto - Viana do Castelo - Guimaraes. I molt bé, tu! Dijous i divendres Porto: solet, passejar... El millor? Una de les llibreries més xules del món: Lello & Irmao. Si no fos perquè no hi havia massa llibres (en serio, La Geli de Girona és molt més autèntica) i perquè estava plena de turistes fent foticos.


Vam visitar unes caves de vi de Porto. Vam passar pel pont de l'Eiffel no sé quantes vegades. Vam sopar gambes i bacallà davant del riu. Vam pujar les 256 escales de la Torre dos Clérigos. Arf, arf, arf.

I res. Després cap a Viana do Castelo. Que no sabíem massa on anàvem i va ser una sorpresa xula xula. El centre històric molt bonic i cuidat. Vam anar a veure un vaixell restaurat que, durant els anys 50, va estar acompanyant la flota bacallanera portuguesa a Groenlàndia i Terranova. Era un vaixell hospital supermodern per aquella època. Interessant.

I el més "interessant" de tot. Bé, més aviat xocant. Vam coincidir amb una trobada internacional de tuneros passats de rosca. És a dir, tuneros que continuen essent tuneros tot i que fa mooooooooolt que ja no van a la universitat.... Era el Certamen Internacional de Quarentunas.... Encara no tinc paraules per descriure l'espectacle. En serio.


Després cap a Gimaraes. Bressol de la nació portuguesa. Ciutat antiga que és patrimoni de la humanitat i un parell de castells interessants de veure. Molt bé.


I què més? Doncs que Portugal és un país bonic i xulo. Amb una llum i uns colors molt especials. On la gent, en general, és molt amable. On es menja bastant bé i a molt bon preu. Res, un viatge molt i molt recomanable, vamos.

5 comentaris:

querida_enemiga ha dit...

Molt maques, les fotos!!

No hi he estat mai. M'alegro que ho passessiu tan bé!

SANDRA ha dit...

Ei! Gatxan! pinta xulo aquest viatge...jo tampoc he estat mai a Portugal. Veig que et van agradar molt les cases, almenys n'hi ha moltes fotografies...són molt xules!!! M'ho apunto a l'agenda com a possible opció per més endavant fer una escapadeta;a més ho tenim aki al costat!!! DEW! :-)

Anònim ha dit...

És increïble, jo no he estat mai a Portugal o al menys no he passat més de 15 km des de la frontera amb Galícia i per comprar tovalloles a pes, i no m'imaginava que fos tan maco - la llibreria m'ha encantat. M'ho apunto com proper viatge... (¿en autocaravana?)

Gatxan ha dit...

Querida, Sandra, Miskah... Doncs us animo molt a que aneu a Portugal (en cotxe, avió, autocaravana o el que faci falta...jejeje!). És un país bonic i no surt gens car. Al contrari, pots menjar dues persones per 13 - 15 euros. Bien. I pel que fa a les cases... Sandra m'has enganxat: és algo que m'encanta. Quan vaig pel món sempre em fixo en com són les cases: arquitectura, colors, finestres, distribució...

Núria ha dit...

15 euros menjar dues persones????
Ostres... pensava que això ja no existia enlloc!
És veritat que és brut? Ho he sentit a dir...
Nosaltres auqest estiu encara no sabem cap a on tirarem, crec que serà un altre any sense vacances transoceàniques... és que jo amb les opos no estic per planejar res! M'encantaria anar a EUA, però aquests viatges s'han de fer bé i amb temps.
M'ha agradat molt la teva crònica, com sempre!!!!
Mua!!!!!!!