01 d’abril 2008

EL RENTAPLATS


A casa hi ha un tècnic que ha vingut a arreglar el rentaplats. Plis, creueu els dits perquè el seu diagnòstic inicial és: "Això és del motor....". Dit així amb cara de "ui, que fotut que ho veig!!!!". Algú sap si em costarà gaire diners? En fi...


El millor de tot ha estat quan m'ha preguntat què és el que no funcionava....


....?????.....


.....ejem.....


He fet un intent: "La roda. Que no gira. Crec".


Pregunta: "Però surt aigua calenta?".


....????.....


....ejem....


Solució: Agafo el mòvil i truco al Mico. "Mico, que tinc aquí al tècnic que em pregunta què li passa al rentaplats. Te'l passo i li expliques, vale?"


Doncs sí. A casa qui controla el tema rentaplats és el Mico. Jo només el toco per posar-hi el que està brut.

Ell posa rentadores, estén la roba i la plega.

Jo faig la llista d'anar a comprar i controlo el que tenim i el que no.

Comprem tots dos junts.

Jo faig els menús i cuino.

Jo frego les olles, les cassoles, les paelles, etc.

I tenim la N. Una senyora fantàstica (segons jo) i no tan fantàstica (segons el Mico) que ve a netejar un cop a la setmana.


Així, jo diria que tenim bastant al 50% el tema de l'assumpció de les tasques domèstiques. És a dir, a casa nostra fem allò de la corresponsabilitat entre dones i homes, i el tema dels estereotips de gènere està bastant superat. I, sincerament, crec que en la nostra relació també. Dic crec perquè aquestes coses moltes vegades són molt inconscients i potser m'ho hauria de mirar amb més detall....


I perquè és important tot això? Doncs perquè ens fa iguals com a persones i estem en una relació en les mateixes condicions d'autonomia i fortalesa. Cada u aporta coses diferents, clar. Però en equilibri. Per tant, tenim les mateixes opcions i oportunitats de viure plenament tots els aspectes de les nostres vides.


Per cert, qui era que preguntava a què em dedicava?

4 comentaris:

Núria ha dit...

Jo!

Gatxan ha dit...

I amb el que he explicat no t'ho imagines? jejeje!

Anònim ha dit...

Home... jo pel que has explicat diria que ets "Mediadora"???

Igualment des de que treballes menys hores no hi ha que et trobi per Internet!!

Rebeca ha dit...

Ai, Gatxan!
Com he rigut! A casa també tenint les feines repartides més o menys així i la gent flipa quan dic “sé que a casa hi ha una rentadora, però, no sé ben bé com és”.
Per una altra banda i posant-me una mica seriosa el tema de les discriminacions femenines l’he viscut molt de prop malauradament i penso que es necessari continuar insistint en aquests temes, pel que dius t’ho fas fins i tot professionalment, endavant noia!