24 d’agost 2007

MÉS COSES DE COSTA RICA


Ni el Mico (sí, el meu) ni jo som grans aventurers i durant l'any no tenim massa temps per preparar coses. Per això, el viatge a Costa Rica l'hem fet per agència: Orixà a Barcelona i Rutas Tropicales a Costa Rica. Ambdues són agències serioses que promouen un tipus de turisme més "responsable", "conscient" i sobretot, "no massificat". És a dir, no són exactament Halcon Viajes, perquè ens entenguem. Ara no m'estic posant esnob, eh? El que vull dir és que són agències que cuiden els detalls, amb les que no tens la sensació d'anar en ramat (cosa que al Mico i a mi no ens agrada gens) i que tenen una imatge més "alternativa". No sé si m'explico....


El que vam "comprar" a l'agència de viatges va ser un pack que incloia: vols + cotxe de lloguer + hotels (dormir i esmorzar) + estada a Tortuguero tot inclòs. La resta, per tant, ens ho fèiem i desfèiem nosaltres. La veritat és que Costa Rica és un país que es pot fer totalment per lliure, sense agència i sense cap problema. Però també és cert que nosaltres hem escollit una opció que és "pràcticament ho fem per lliure però només ens hem de preocupar de què fer cada dia perquè lo gros està tot solucionat". Còmode, en definitiva. És a dir, una vegada tancada la ruta al nostre gust, l'agència es va preocupar de tot el tema logístic... Tortuguero, però, com que és de difícil accés (no s'hi arriba en cotxe, sinó en barca), és un tema apart. Es fa amb una agència local i en grup (aquí és on vam tenir la primera i última dosi de anar en grup).

Ruta?
1er Tortuguero = Carib Atlàntic, ple de persones d'origen jamaicà que parlen un tipus d'anglès incomprensible, canals, selva tropical inexpugnable, cocodrils, monos, ocells, barques per anar a tot arreu i... tortugues. A Tortuguero és on passa allò que surt al National Geographic: a les nits, les totugues surten del mar, caminen fins al límit de la platja, fan un forat, hi fan 120 ous aprox, tapen el forat, el camuflen i se'n tornen a l'aigua. Màgic. Emocionant. Fantàstic. En serio.

2on Volcan Arenal = Volcà que encara està en actiu i que escup lava i pedres incandescents continuament. No t'hi pots acostar ni de broma però l'espectacle és increible.


Això no són núvols precisament...


3er Rincon de la Vieja = Un altre volcà que, tot i que inactiu, està rodejat de fumeroles, pous de fang bullent, aigües termals, etc.

4art Monteverde = No sé a quina alçada està, és una reserva natural de bosc "nuvoso", enmmig dels núvols, on tot és humit i regalima aigua, i on hi ha més ocells del que us pogueu imaginar mai.


Monteverde, "bosque nuvoso".


Manuel Antonio = Parc natural a la costa del Pacífic. Preciós i, a la vegada, dels més visitats. Platges fantàstiques, surferos i monos.

Platja de Manuel Antonio.... no es veu molt "paradisíaca" però us juro que era fantàstica...

Dominical = Costa del pacífic no massificada. Més bonica encara. Parc natural marí amb ballenes i dofins.

7è San Gerardo de Dota = 2.200 metres d'alçada. Un fred que pela, gairebé som els únics turistes, colibris i quetzals, l'ocell emblemàtic objecte de mites i llegendes de tot centreamèrica.

8è Puerto Viejo = El Carib altra vegada. Més rastafaris al ritme de reagge. Ron. Lloc mític de Costa Rica que jo no vaig trobar tan especial. Visita al Parc Natural de Cahuita. Sabeu la imatge de la palmera tombada damunt l'arena de la platja? Doncs això.

San José = capital de Costa Rica. Lleig i sense interès. Només hi vam fer nit perquè era d'on sortia l'avió per anar de tornada....

I a cada lloc, més enllà d'anar a veure el parc natural es podia fer tirolina, rafting, barranquisme, montar a cavall, excursions nocturnes, etc. No és que jo sigui gaire de fer esports d'aventura però, qui no en tingués prou amb anar a caminar i veure bèsties, tenia un munt de coses per fer...

I ja està. Què us sembla? Jo m'enyoro moooooooooooooooooooolt.

PD. La Saigon està perfecte!!! A casa del Tato li ha anat prou bé. Més enllà de pujar a la barana del balcó (un 6è pis) i trencar alguna cosa, sembla que tothom n'ha sortit indemne...jejeje!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

(espero que no et sentes malament lo del mico... em va fer gracia la coincidència)

Un viatge impressionant!!! De veritat!!! M'han entrat ganes de anar a Costa Rica.
Jo tampoc sóc d'anar en plan "borreguero" i a París només hi havia gent, em vaig agobiar molt fent cues inacabables.

Pel pròxim any em sembla que et demanaré consell.

Gatxan ha dit...

Ei! Tranki per lo del Mico. Cap problema, si nosaltres també hi féiem broma...jejeje!

Doncs a Costa Rica hi havia mogollón de gent amb mainada. És un destí xulo per la canalla perquè es fa el que els agrada més: estar a l'aire lliure, fer activitats més "físiques", veure animals, etc. Per tant, si et decideixes ho tindràs prou fàcil...

Anònim ha dit...

De moment el meu pressupost per vacances no arribar per poder anar a Costa Rica, però "vamos" que m'ho apunto a la llista de coses per fer abans de que sigui massa tard.